Můžete se přihlásit se k odběru novinek a nic speciálního nezmeškáš.
x

Všeobecné obchodní podmínky


eshopu www.laherba.cz, provozované společností Laherba, s.r.o.

 

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“ nebo „OP“) obchodní společnosti Laherba, s.r.o., se sídlem Korunní 2569/108, 101 00 Praha 10, IČO: 11836172, DIČ: CZ11836172, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 354200 (dále jen „Prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího.

  2. Internetový obchod je Prodávajícím provozován na internetové adrese www.laherba.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „Webové rozhraní obchodu“). Webové rozhraní obchodu je určeno především pro koncové zákazníky.

  3. Tyto Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky Prodávajícího umístěné na adrese www.laherba.cz (dále jen „Webová stránka“) a další související právní vztahy.

  4. Ustanovení těchto OP se použijí jak pro Kupující – spotřebitele (fyzické osoby, které nejednají v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání), tak pro Kupující – podnikatele.
    Ustanovení zvlášť určená pro spotřebitele se použijí pouze na Kupující, kteří splňují definici spotřebitele podle občanského zákoníku.

  5. Ustanovení odchylná od těchto OP lze sjednat v Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v Kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními OP. OP jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.

  6. Prodávající je oprávněn tyto OP jednostranně měnit či doplňovat. Nové znění OP je účinné dnem jeho zveřejnění na Webové stránce. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozího znění OP; na již uzavřené Kupní smlouvy se použije znění OP platné v okamžiku uzavření dané Kupní smlouvy.


II. UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Na základě registrace Kupujícího provedené na Webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Z tohoto uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávky zboží (dále jen „Uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávky zboží také bez registrace přímo z Webového rozhraní obchodu.

  2. Při registraci na Webové stránce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět pravdivé, úplné a správné údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Kupující při jakékoli jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.

  3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů a nese odpovědnost za veškeré jednání, které bude prostřednictvím jeho Uživatelského účtu provedeno.

  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám. Prodávající může Uživatelský účet zrušit zejména v případě, že:

    • Kupující svůj účet déle než 2 roky nevyužívá, nebo

    • Kupující podstatně porušil své povinnosti z Kupní smlouvy či těchto OP.

  5. Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, případně nutnou údržbu vybavení třetích osob.


III. POVAHA ZBOŽÍ A DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ

  1. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že část zboží nabízeného Prodávajícím – zejména etnobotanické vzorky a produkty (např. Rapé, Sananga, bylinné směsi, vykuřovadla, pryskyřice, některé druhy čajů a další botanické materiály) – je prodávána výhradně jako:

    • sběratelské předměty,

    • dekorační předměty,

    • suroviny nebo etnobotanické vzorky určené pouze ke studiu, výzkumu či rituálním a kulturním účelům,

    • kulturní a edukativní artefakty.

  2. Takové zboží není určeno k:

    • lidské spotřebě (požití),

    • kouření, inhalaci či jakékoli jiné formě vnitřního užití,

    • diagnostice, léčbě, zmírnění či prevenci jakýchkoli onemocnění,

    • použití jako potravina, potravinový doplněk, léčivý přípravek, zdravotnický prostředek nebo kosmetický přípravek,

    • jakýmkoli terapeutickým, léčebným či zdravotnickým účelům.

  3. Prodávající výslovně neposkytuje návod, doporučení ani rady k použití zboží způsobem, který by byl v rozporu s jeho výše deklarovanou povahou (sběratelský, dekorační, etnobotanický či studijní účel).
    Veškeré informace uvedené na Webové stránce o tradičním, historickém nebo etnobotanickém využití slouží výhradně k historickému, kulturnímu a studijnímu přehledu a nejsou zdravotním tvrzením ani doporučením k užití.

  4. Kupující, který takové zboží objednává, přebírá plnou odpovědnost za:

    • jakékoli nesprávné, neoprávněné nebo jiné použití zboží, které není v souladu s deklarovaným účelem Prodávajícího,

    • případné zdravotní či právní následky vyplývající z takového použití,

    • dodržování právních předpisů své země týkajících se držení, dovozu a nakládání s botanickými a etnobotanickými materiály.


IV. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

  1. Prezentace zboží na Webovém rozhraní obchodu má informativní charakter a nejde o návrh na uzavření smlouvyve smyslu § 1732 občanského zákoníku. K uzavření Kupní smlouvy dochází až podle níže uvedeného postupu.

  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje zejména:

    • popis nabízeného zboží,

    • cenu zboží,

    • informaci o nákladech na balení a dodání (dle zvoleného způsobu dopravy a platby),

    • informaci o případných omezeních dodání (např. jen na území České republiky nebo EU).

  3. Objednávka Kupujícího učiněná prostřednictvím Webového rozhraní obchodu se považuje za závazný návrh na uzavření Kupní smlouvy.
    Kupující odešle objednávku Prodávajícímu kliknutím na tlačítko typu „Odeslat objednávku“ / „Závazně objednat“ apod. Kupující je před odesláním objednávky povinen zkontrolovat a případně opravit všechny údaje, které do objednávkového formuláře uvedl.

  4. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky zašle Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Uživatelském účtu nebo v objednávce potvrzení o přijetí objednávky (automatický e-mail). Toto potvrzení má pouze informativní charakter a neznamená přijetí návrhu na uzavření Kupní smlouvy.

  5. Kupní smlouva je uzavřena až ve chvíli, kdy Prodávající odešle Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu výslovné potvrzení objednávky (akceptaci). Okamžikem doručení akceptace Kupujícímu vzniká mezi stranami Kupní smlouva.

  6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané přepravní náklady) požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např. písemně nebo telefonicky). Pokud Kupující dodatečné potvrzení neposkytne, nemusí Prodávající objednávku akceptovat.

  7. Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít Kupní smlouvu, zejména s osobami, které:

    • dříve podstatným způsobem porušily své povinnosti z Kupní smlouvy nebo z těchto OP, nebo

    • uvedly nepravdivé údaje.

  8. Kupující prohlašuje, že je starší 18 let. Podání objednávky se považuje za prohlášení Kupujícího, že splňuje podmínku plnoletosti.
    Prodávající je oprávněn:

    • vyžádat si dodatečné ověření věku (např. kopií dokladu totožnosti v přiměřeném rozsahu),

    • požádat dopravce o ověření věku při předání zásilky,

    • zrušit objednávku / odstoupit od Kupní smlouvy v případě důvodných pochybností o splnění podmínky plnoletosti.

  9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití těchto prostředků (např. náklady na internetové připojení, telefonní hovory) si hradí Kupující sám.


V. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cena zboží je vždy uvedena u konkrétního produktu na Webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jsou konečné, tzn. včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, pokud není výslovně uvedeno jinak.

  2. Celková cena objednávky je tvořena:

    • součtem cen jednotlivých vybraných produktů, a

    • cenou zvoleného způsobu dopravy a platby (případné poplatky jsou uvedeny v objednávkovém formuláři).

  3. Kupující má možnost zvolit v objednávkovém formuláři způsob úhrady kupní ceny, a to zejména:

    • dobírkou – platba v hotovosti či platební kartou při převzetí zboží,

    • bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího,

    • platební bránou (online platba kartou či jinými podporovanými metodami).

  4. V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uvést variabilní symbol platby podle pokynů Prodávajícího. Závazek Kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.

  5. Prodávající je oprávněn zejména u vyšších hodnot objednávek nebo u speciálního zboží požadovat platbu předem(zálohu nebo plnou úhradu před odesláním zboží). O této skutečnosti informuje Kupujícího před uzavřením Kupní smlouvy.

  6. Informace o případných omezeních dopravy nebo specifických cenách dopravy (např. při nízké hodnotě objednávky) jsou uvedeny na Webovém rozhraní obchodu a v objednávkovém formuláři. Prodávající může u velmi nízkých hodnot objednávky nenabídnout některé způsoby dopravy z důvodu neúměrných nákladů.


VI. DODÁNÍ ZBOŽÍ A DODACÍ PODMÍNKY

  1. Prodávající potvrdí přijetí objednávky Kupujícímu e-mailem. Zboží je zpravidla expedováno do 1–2 pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy (případně od připsání platby na účet Prodávajícího v případě platby předem), pokud není u konkrétního produktu uvedena jiná lhůta.

  2. Způsob doručení zboží a související poplatky jsou uvedeny v objednávkovém formuláři a na Webové stránce. Kupující volí způsob dodání v rámci objednávky.

  3. V případě zasílání zboží prostřednictvím České pošty, Zásilkovny nebo jiných dopravců může být maximální hmotnost jedné zásilky omezena (např. na 5 kg). Konkrétní limity jsou uvedeny podle zvoleného dopravce v objednávkovém formuláři.

  4. Kupující je povinen zboží při převzetí od dopravce řádně zkontrolovat, zejména:

    • neporušenost obalu,

    • viditelné poškození zásilky.

    V případě zjevného poškození doporučuje Prodávající zásilku nepřevzít a sepsat s dopravcem škodní protokol.

  5. Okamžikem převzetí zboží Kupujícím přechází na Kupujícího nebezpečí škody na zboží.

  6. Kupující je povinen objednané zboží převzít. Poruší-li Kupující tuto povinnost a zásilka bude vrácena Prodávajícímu jako nepřevzatá (zejména u zásilek na dobírku), je Kupující odpovědný za náklady marného doručení.

  7. Kupující a Prodávající se dohodli, že v případě, kdy Kupující bez řádného důvodu nepřevezme zásilku zaslanou na dobírku a tato bude vrácena zpět Prodávajícímu, uhradí Kupující Prodávajícímu paušální náhradu nákladů ve výši 500 Kč.
    Prodávající výslovně deklaruje, že místo uplatnění náhrady škody v plné skutečné výši (náklady na balení, vyskladnění, expedici, poštovné, administrativu, ušlý zisk apod.) požaduje pouze tuto paušální částku.
    Prodávající je oprávněn tuto pohledávku jednostranně započíst proti jakékoli pohledávce Kupujícího (např. proti vracené kupní ceně nebo jiné platbě).


VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM

  1. Kupující – spotřebitel má právo bez uvedení důvodu odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem (přes internet) ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku.

  2. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud Kupující odešle Prodávajícímu oznámení o odstoupení nejpozději v poslední den lhůty.

  3. Kupující může k odstoupení využít jakoukoli jednoznačnou formu prohlášení (např. e-mail zaslaný na adresu info@laherba.cz). Pro usnadnění je vhodné uvést:

    • jméno a příjmení Kupujícího,

    • číslo objednávky,

    • kontaktní údaj (e-mail / telefon),

    • číslo bankovního účtu pro vrácení platby.

  4. Výjimka z práva na odstoupení: Kupující nemůže odstoupit od Kupní smlouvy mimo jiné v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména:

    • jde-li o dodání zboží v uzavřeném ochranném obalu, které bylo z tohoto obalu po dodání vyjmuto a které z hygienických nebo zdravotních důvodů není vhodné vrátit (to se může týkat zejména etnobotanických vzorků, bylinných směsí a dalších produktů prodávaných v zapečetěném obalu),

    • v dalších případech uvedených v zákoně.

  5. Využije-li Kupující právo na odstoupení, je povinen zaslat zboží zpět Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení, na adresu uvedenou Prodávajícím. Zboží se doporučuje vrátit:

    • kompletní,

    • pokud možno v původním obalu,

    • nepoškozené a bez známek nadměrného opotřebení.

    Náklady na vrácení zboží (poštovné) nese Kupující.

  6. Balíky zaslané na dobírku nebudou Prodávajícím převzaty.

  7. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi (např. nadměrné užívání, zjevné poškození obalu či obsahu apod.).
    Prodávající je oprávněn částku odpovídající tomuto snížení hodnoty započíst proti částce, kterou je povinen Kupujícímu vrátit.

  8. Prodávající vrátí Kupujícímu všechny platby přijaté od Kupujícího v souvislosti s danou Kupní smlouvou (včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení.
    Prodávající je oprávněn vrácení plateb pozdržet, dokud neobdrží vrácené zboží nebo dokud Kupující neprokáže, že zboží odeslal, podle toho, co nastane dříve.


VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)

  1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména § 2099 a násl. a u spotřebitelských smluv § 2161 a násl.

  2. Je-li Kupujícím spotřebitel, odpovídá Prodávající za to, že zboží nemá při převzetí vady a že zboží po dobu dvou let od převzetí vykazuje vlastnosti v souladu s ustanovením § 2169 a násl. občanského zákoníku (zákonná doba pro uplatnění práv z vadného plnění).
    Prodávající zejména odpovídá za to, že zboží:

    • odpovídá ujednanému popisu, množství, kvalitě a funkčnosti,

    • je vhodné k účelu, pro který se zboží tohoto druhu obvykle používá,

    • svou jakostí a provedením odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu,

    • odpovídá jakosti či provedení, které Kupující může rozumně očekávat.

  3. U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vadného plnění nevztahují na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

  4. Práva z vadného plnění Kupující uplatňuje u Prodávajícího, a to zejména e-mailem na info@laherba.cz nebo poštou na adresu sídla Prodávajícího. Při uplatnění reklamace je vhodné:

    • uvést popis vady,

    • doložit doklad o koupi (fakturu, potvrzení o platbě apod.),

    • navrhnout způsob vyřízení reklamace (pokud Kupující nějaký preferuje).

  5. Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dnů; do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace (včetně odstranění vady) bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodnou-li se strany na delší lhůtě.

  6. Podle povahy vady má Kupující tato práva:

    • Odstranitelná vada
      Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může Kupující požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

    • Neodstranitelná vada bránící užívání
      Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání řádnému užívání zboží jako věci bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy.

    • Opakovaný výskyt nebo větší počet vad
      Stejná práva (výměna, odstoupení) má Kupující také v případě, kdy se vada po opravě znovu vyskytne, nebo má zboží větší počet vad, které brání řádnému užívání.

    • Jiné neodstranitelné vady
      Jde-li o jiné neodstranitelné vady a Kupující nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

  7. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (zejména poštovného za zaslání reklamovaného zboží). V případě neoprávněné reklamace může Prodávající požadovat úhradu nákladů spojených s opětovným zasláním zboží Kupujícímu.


IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)

  1. Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje Kupujících v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR), zákonem o zpracování osobních údajů a dalšími právními předpisy.

  2. Osobní údaje Kupujícího poskytnuté při objednání zboží jsou zpracovávány zejména za účelem:

    • uzavření a plnění Kupní smlouvy,

    • vedení účetnictví a splnění daňových povinností,

    • vyřizování reklamací a práv z vadného plnění.

  3. Právním základem zpracování je zejména:

    • plnění smlouvy (Kupní smlouvy),

    • plnění právních povinností, které se na Prodávajícího vztahují.

  4. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, včetně:

    • rozsahu a účelu zpracování,

    • dob uchovávání,

    • práv subjektů údajů (právo na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování, námitku, přenositelnost),

    • možnosti podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů,

jsou uvedeny v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je zveřejněn na Webové stránce www.laherba.cz.


X. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A MARKETINGOVÁ SDĚLENÍ

  1. Kupující může při registraci nebo vytvoření objednávky dobrovolně udělit souhlas se zasíláním obchodních sdělení (newsletterů) Prodávajícího na svůj e-mail. Tento souhlas není podmínkou pro uzavření Kupní smlouvy.

  2. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení může Kupující kdykoli odvolat, a to:

    • kliknutím na odhlašovací odkaz v každém obchodním sdělení, nebo

    • zasláním žádosti na e-mailovou adresu Prodávajícího.

  3. Po odvolání souhlasu již Prodávající nebude Kupujícímu zasílat marketingová sdělení, s výjimkou sdělení souvisejících přímo s plněním kupních smluv (např. informace o objednávce, fakturace apod.).


XI. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ A DOZOROVÉ ORGÁNY

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa:
    https://adr.coi.cz/cs.

  2. Kupující – spotřebitel může k řešení sporu mezi ním a Prodávajícím využít také platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na adrese:
    http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  3. Kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
    http://www.evropskyspotrebitel.cz.

  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Kontrolu dodržování povinností Prodávajícího v oblasti ochrany spotřebitele vykonává rovněž Česká obchodní inspekce a další příslušné dozorové orgány.


XII. PROHLÁŠENÍ PROVOZOVATELE A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Uživatel bere na vědomí, že fotografie zboží na Webovém rozhraní obchodu mohou být ilustrativní nebo se mohou od skutečné podoby zboží mírně lišit v důsledku zobrazení na technickém zařízení Uživatele. U přírodních a ručně vyráběných produktů může docházet k drobným odchylkám v barvě, struktuře či tvaru.
    Uživatel je proto povinen se vždy seznámit s celým slovním popisem zboží a v případě nejasností kontaktovat Prodávajícího před odesláním objednávky.

  2. Provozovatel prohlašuje, že záznamy o objednávkách a dalších úkonech v rámci E-shopu jsou vedeny v elektronickém systému, jsou systematicky archivovány a chráněny proti neoprávněným změnám.

  3. Prodávající neprohlašuje ani negarantuje, že produkty nebo informace uvedené na Webové stránce jsou k dispozici, vhodné nebo právně bez omezení mimo území České republiky. Každý, kdo se rozhodne přistupovat na Webovou stránku nebo objednat zboží z jiné země, činí tak z vlastní iniciativy a odpovídá za dodržování právních předpisů svého státu, zejména pokud jde o dovoz, držení a používání botanických či etnobotanických materiálů.

  4. Produkty nabízené Prodávajícím nejsou registrovány jako potraviny, léčiva, potravinové doplňky, tabákové výrobky ani kosmetické přípravky ve smyslu platných právních předpisů České republiky a Evropské unie. Informace o tradičním, historickém nebo etnobotanickém použití slouží výhradně k informačním a studijním účelům a nepředstavují zdravotní tvrzení ani doporučení k použití.

  5. Pro objednání zboží z E-shopu musí být Kupující ve věku 18 let nebo starší. Každá objednávka je považována za učiněnou v souladu s touto podmínkou.

  6. Tyto OP, jakož i všechny Kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím Webového rozhraní obchodu, se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a právními předpisy na ochranu spotřebitele.

  7. Prodávající si vyhrazuje právo tyto OP měnit. Aktuální znění OP je vždy dostupné na Webové stránce www.laherba.cz. Veškeré objednávky odeslané Kupujícím do internetového obchodu laherba.cz se považují za závazné. Odesláním objednávky Kupující dobrovolně a bez výhrad přijímá tato OP a bere na vědomí všechna z nich plynoucí práva a povinnosti.

  8. V případě, že by některé ustanovení OP bylo shledáno neplatným, zdánlivým či nevymahatelným, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Na místo takového ustanovení nastupuje úprava odpovídající svým obsahem a smyslem úpravě původně zamýšlené.


Praha, účinné od: 1. 11. 2025


Platobná brána comgate